Új hét kezdődött reggel, persze ez is szörnyen indult. Már megint lejtő... tovább. Van két jegy Figarora. Megnézzük? Meg. Jól tettük. Hevesi Sándor színház. Páholy sajnos most nem jutott, és a hatodik sor jobb szélén ültünk, néhány jelenetnél ez hátrányos helyzet volt. De élveztük végig a darabot.
Nem igazán tudtam miről szól a darab, csak az operáról hallottam, márhogy van, Mozart komponálása. Bele bele olvastam a tartalomba, de lusta voltam elolvasni teljesen. Bonyodalmak, cselszövések. Tiszta szappanopera? Szerencsére nem, mert volt itt poén bőven.
A tartalom röviden:
Figaro és Susana esküvőjükre készülnek. Almaviva gróf – a gazdájuk – azonban érvényesíteni akarja a feudális előjogot, az első éjszaka jogát. Ugyanakkor féltékeny Querubínra, a mindenkinek udvarló kis apródra, aki feleségét, a grófnét is megkörnyékezi. A grófné – férje állandó gyanúsítgatása miatt – a jegyespárral szövetkezik...
Amennyiben még nem láttad a darabot, ne is olvass tovább. Nézd meg élőben. Figaro, ki nem ismeri szüleit szerelmes Susanába. Házasságra készülnek. Azonban Almaviva gróf egy éjszakára meg akarja kapni Susanát, vissza kívánja állítani az első éjszaka jogát. A vén sajt is megnyalja ... kecske.. S amilyen a gazda, olyan az apród, Querubin (kit először Kenobinak értettem.). Szépen megszámolta a nőket a darabban és persze a közönség sem maradhatott ki. Mielőtt azt hinnétek, hogy csak az első éjszaka joga a kérdéses, hát annál ez a két órás darabb bonyolultabb. Ugyanis Marcelina kezében egy papír, mely szerint Figaro megadja a kölcsönt vagy és ésvagy vagyés feleségül veszi. A kötőszón egy plecsni, a vessző elmászott, bírósági tárgyalást tartanak nyomban. Mivel a zenetanár hosszú darabbal szórakoztatja a kertészt, kivel a bíróért indultak, lassan érnek vissza.
Közben Figaro bevonja a közönséget és dicsőítő dalt ad elő a gróf úrnak. Sajnos nem vagyok az az éneklős típus (bár van az a vodkamennyiség...). Van itt pár szokásos közhely, a szék alá, mögé bújás, ablakon kiugrás. A salátáim! Kertészünket nem is igazán érdekli ki viszi hova Susanát, a legnagyobb, bizonyítékkal alátámasztott bűneset a salátatiprás ugrás következtében.
Jön a fordulat, kiderül, hogy Figaro nem más, mint a Bartolo doktor s Marcelina fia. Így a felek elállnak az egymás ellen indított keresettől. Látod édesanyám? Kezdődhet a lagzi. Szép virággal kirakott úton, ki boldogan, ki morogva, ki ki cselszövéssel. Utóbbiak természetesen a nőkhöz tartoznak. És a tipikus zene. Nem sztereótipikus
Nem nagyon hallgatok ilyen stílust, de ez ott, ebben a darabban, ebben a történetben nagyon tetszett. Főleg, hogy szinte a hegyi bulikon előforduló táncokat láttam vissza. Esküvő után még a cselszövök a bokrok között várták a férfiakat, s ők jöttek. Végül mindenki a bokrok közt kutakodott. A gróf megtalálta Susana bőrbe bújt párját, Rosinát. De ott a sötétben egy ismeretlen területnek tapintotta. Figaro mindezt hallotta. Végül persze minden kiderült és boldogan éltek míg.
A darab nagyon tetszett. A káromkodások is elmentek benne. Talán kellettek is.Az elején furcsa volt, hogy a színészek tologatják a diszletet, de a végén már ez is tetszett. Viszont, ami zavarta az öszképet az egy olyan díszlet elem volt, aminek nem is volt végig szerepe, nevezetesen egy próbaba. Behuzták a jobb szélére a szinpadnak, és ezzel teljesen takartak bizonyos jeleneteket. Előbb is kikerülhetett volna a látószögből.
A csúf bábú a kép jobb szélén:
Nézzétek meg Ti is!
Linkek:
http://www.hevesisandorszinhaz.hu/eloadasok/nagyszinpad/513/beaumarchais_figaro_hazassaga
Galéria: http://www.hevesisandorszinhaz.hu/galeriak/kepek/68
Interjú Alföldivel: http://www.hevesisandorszinhaz.hu/eloadasok/interjuk_irasok/513/665/alfoldi_robert_ne_csinaljunk_host_belolem