Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

A múlt év zenéi

2014.01.26. 12:33 DrNO

Nem is tudom, hogy kezdjem e bejegyzést. Még tavaly év végén kezdtem el írni, de valahogy nem akaródzott befejeződni. A tavalyi év legtöbbet hallgatott vagy legjobban tetsző zenéket akartam felsorolni. Nézzük, hogy sikerült.

Nincs helyezés ebben a listában, minden dal egyenlő helyen áll. Csak a rádiók műsorán szerepelnek slágerlisták. Azok matematikai műveletekkel állíthatóak össze. Viszont nem tudom és nem is akarom eldönteni, melyik dal lehet jobb vagy rosszabb. Egyébként is, hogy lehetne az, hogy egy zene tetszik, majd pár hétre rá hátrébb vagy eldobom?

A gyakorlat mindig más, mint az elmélet, s ha már leírtam a matematikát. Itt egy egyszerű példa: öt egyenlő végtelen, egy egyenlő kettő. A kezünkön öt ujj van, ezekkel rengeteg mindent el tudunk végezni. De elég elveszteni a hüvelykujjunkat, hogy ez végtelennek tűnő lehetőség jelentősen csökkenjen. Szintén az ujjakkal bizonyítom másik állításom, ha e kezünkkel balesetet szenvedünk, azaz egy motorfűrészbe nyúlunk, ugyanazt a fájdalmat érezhetjük egy vagy kettő ujjunk elvesztésénél is.

Az egyik dalt még tavasszal egy előadáson hallottam. Dankó Szilvia. Nem igazán a stílusom ez a zenei irányzat, de nagyon megnyert magának.

A következő dalt véletlenül találtam az interneten. Amikor az árnyékszínház megjelent Britannia szívében, egyből fel is keltették az érdeklődésem. Németországban az előadásuk alatt Balkán Fanatik és Lykke Li dalok szóltak. Triggerfinger utóbbi zenéjét dolgozta zseniálisan fel. És ehhez az alábbi koncertfelvétel még egy kis plusz érzést is adott.

A következő dal előadójáról most nem kívánok bővebben szót ejteni. Röviden annyit árulok el, egyik este a tv adók kapcsolgatása közben azt mondtam magamnak, ez a műsor vicces. Mindig tudok nevetni rajta, és még egy híres énekest is eljátszik a csajszi. Most már megnézek egy részt. Ő Miley. Sajnos kevésbé lett sikeres, mint a többi Disney palánta. Pedig Ray apuka se volt kutya. Ezzel azonban az is jár, hogy kevesebb remix készült zenéiből. Ezzel a számmal azonban minden listán előkelő helyekre került.

A következő zene szintén sorozathoz kapcsolódik. A sorozatról láttam egy képet, melyen Hatos és Ben Linus volt látható. Egyszerre felkelltette az érdeklődésem. Nagyon izgalmas a történet. Ötödik rész végén éreztem, hogy a filmzenét is be kell szereznem magamnak. Természetesen nem a megjelent filmzene albumra gondoltam. Ezekkkel anyi a baj, hogy nem tartalmazzák általában azokat a dalokat, amik miatt megvennénk őket. Szerencsére az internet korában két kattintás megtudni melyik dal szólalt meg egy egy jelenetben. 

Szintén Person of Interest, utolsó rész, utolsó jelenet. Mikor ezt néztem vagy tízszer tekertem vissza az epizód végét. A sorozat zenéjét egyébként az a Ramin Djawadi készítette, akinek a nevéhez a Prison Break is kötődik.

Az első lemez, amit anno megvettem, Blank & Jones harmadik albuma volt. Még most is szeretem a zenéiket. Tavasszal láttam valahol, hogy 80-as és 90-es évek beli zenékből is adtak ki egy-két mixlemezt. Az a So80s, So90s. A negyedik 80-as mixen találtam egy dalt, ami igazán megtetszett. Ivan - Fotonovela (Chapter 2) (Original 12" Version)

Mi történik akkor, ha a 80-as, 90-es  években sikeres előadóművész 15-20 évet késik, mivel akkor születik csak meg? Azaz 2013.-ban áll ki a színpadra, arra, melyre Szűcs Zoliék is többször sikeresen felálltak. A dal, saját szerzeménye, nem egy túlságosan bonyolult vagy magával ragadó. De amit a színpadon produkált fergeteges volt. A közönség is tombolt. Persze a zsűri tagjai között volt egy Simon, aki tudta, hogy ide komolyabb szintet kell megütni. De az esélyt megkapta Mc Boy, aki ha nem késik ennyit lehetséges, hogy egy lapra került volna Alban-nal vagy Haddaway-jel.

Forduljunk komolyra, szó szerint. Mert nem csak hazánkból jelentkeztek, hanem még a helyi szendvicsbárból is. Ricsi és Ádám. Kiálltak a színpadra anyuci kíséretében. Először az egész vicces vagy inkább vidám volt. Aztán elkezdtek énekelni. The Impossible Dream, a zsűrivel együtt maradt tátva a szám. Persze tudjuk már, hogy nem ők lettek e befutók, de a sikerre nem kellett sokat várni. Harmadik helyen végeztek a talent show-ban. Megjelent idén két albumuk is. Csak így tovább srácok.

Pár filmet sikerült idén beszereznem, és néhányat meg is néztem. Robert Rodriguez rendezte terrorbolygó is ezek közé tartozik. A Grindhouse második része volt, de ezzel kezdtem, mert jobban érdekelt, mint Quentin filmje. Talán még filmmúzeumon láthattam belőle jeleneteket. Nagyon tetszett, és nem okozott csalódást a film. A film zenéje is tetszik, amiben szintén benne volt Robinak a keze. Nagyszerűt alkotott.

A film főszerepét a bűbájos lány, Rose McGowan játszotta. Egy egyszerű de fülbemászó dalt is bevállalt. És ezt nagyon jól tette. Így még egy dalt meg kell említenem a filmzenék közül.

Tarantino filmjéből is szintén a záró jelenet zenéje ragadott magával. Mivel csak 2 perces, emiatt vagy százszor tekertem vissza.

Valamikor a fülembe mászott az alábbi dal, melyet talán először egy távoli ismerős mutatott. Nincs bővebb komment, nincs is miért.

A következő dalokat Ákos és a Bonanza nevéhez köthetjük. Nagyon jó dalszövegeket írt Ákos, nagyon jól használhatóak idézetnek. "... egy idézet ... egyszer már jól megfogalmazták, úgyhogy jobb híján csak kölcsön veszi az ember, és szépen le kell tudnia vele a mondandóját." - Danny Vinyard. A dúdolni halkan c. dal egyik kedvencem, kedvencünk. Sokat jelent. Az MTV anno ikon műsorában ez is szerepelt. Én csak idén fedeztem fel. kellemes előadás, bár kicsit hamiskásnak tűnik az énekesnő.

Nyár vége felé voltam pár koncerten is, ahol úgy gondoltam ideje pár CD-t beszereznem, még ha nem is hallgatok manapság már CD-ről zenét. Ezért ne is csodálkozzatok, hogy a rip már a gépemen van. Ami viszont egyedivé teszi a lemezeket, az a dedikálások. Az első lemez az Ismerős Arcok - Kerítést bontok című volt. Nevezhetjük digipack kiadásnak. Ezeket amúgy is szeretem. Koncertjükön a Szakadjon szét c. dal maradt meg.

A második lemez egy olyan dalokat játszó együttestől lett meg, kiknek dalait az ovodásoktól a nyugdíjasokig mindenki ismeri. Ők a Palmettások voltak. Lemezük, a Merengő pedig kétlemezes kiadásnban lett meg. Beszerzésben ismerősőm segített, jól ismerhet, hiszen a különleges kiadásokat mindig is szerettem. Az első lemez maga az album, a második pedig egy Szigetes koncert DVD. Valahogy a magyar médiában egyik együttes sem szerepel eleget. Vagy csak hozzám nem jut el az állandóan ismételt 15 szám között.

Biztos kihagytam pár dalt, zenét. Idén majd jobban figyelek. Záráskép egy olyan dalt említenék meg, ami tavaly előtti, emlékeket idéz bennem, nem a filmből, s ez csak a mostani hétvégén, egy várható, de váratlan esemény miatt lett fontos számomra.

A bejegyzés trackback címe:

https://fantaziaorszag.blog.hu/api/trackback/id/tr565706756

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása